Opłaty

Opłata sądowa

Opłatę sądową od wniosku o wpis do księgi wieczystej, podlegającego zamieszczeniu w akcie notarialnym, strona czynności prawnej, na której spoczywa obowiązek poniesienia opłaty, uiszcza gotówką: 1) do rąk notariusza lub 2) na rachunek bankowy Kancelarii Notarialnej (przed dokonaniem czynności prawnej). Obowiązkiem Notariusza jest uzależnienie dokonania czynności prawnej od uiszczenia tej opłaty. Pobrane opłaty Notariusz przekazuje, dokonując wpłaty na rachunek bankowy Sądu Rejonowego właściwego do rozpoznania wniosku o wpis do księgi wieczystej lub bezpośrednio w kasie tego Sądu. Wysokość pobieranej przez Notariusza opłaty sądowej od wniosku o wpis do księgi wieczystej regulują przepisy ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (tekst jednolity, Dz. U. z 2022 r., poz. 1125 ze zm.).

Taksa notarialna

Notariuszowi za dokonanie czynności notarialnych przysługuje wynagrodzenie określone każdorazowo na podstawie umowy ze stronami czynności, nie wyższe niż maksymalne stawki taksy notarialnej właściwe dla danej czynności, szczegółowo określone w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 r. w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej (tekst jednolity, Dz. U. z 2020 r., poz. 1473 ze zm.).

Podatki

Notariusz, jako płatnik obowiązany jest na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania należnego od podatnika podatku i wpłacenia go właściwemu Organowi podatkowemu. W zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku od spadków i darowizn dotyczy to tylko czynności przewidzianych w ustawie, dokonywanych w formie aktu notarialnego.

Płatność

W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Kancelarii Notarialnej – zarówno kwota opłaty sądowej, jak i kwota pobranego podatku od czynności cywilnoprawnych lub kwota pobranego podatku od spadków i darowizn – powinna być uiszczona oraz zaksięgowana na poniższym rachunku bankowym Kancelarii Notarialnej przed dokonaniem czynności prawnej.

Nr rachunku bankowego
Kancelarii Notarialnej Notariusz Anny Błażejowicz
42 9430 0006 0053 7418 2000 0001

W celu uzyskania informacji dotyczących wysokości wszystkich opłat za planowaną czynność notarialną prosimy o kontakt z Kancelarią Notarialną. Wszelkich informacji związanych z planowaną czynnością notarialną – Notariusz udziela BEZPŁATNIE.